Korzystając ze strony akceptujesz politykę cookies.


PUBLICYSTYKA. Blog Jurasa z Betsafe.com: Dekalog fightera

publicystyka-blog-jurasa-z-betsafe-com-dekalog-fightera

Kolejny blog Łukasza Jurkowskiego z betsafe.com. Tym razem Juras prezentuje "Dekalog Fightera":

1. Nie będziesz miał wymówek przed samym sobą
Ile razy oszukiwałeś sam siebie, że jesteś zbyt zmęczony, że bierze cię choroba, że coś tam boli i nie możesz iść na trening. Szukałeś pretekstu, aby zostać w domu i pozalegać przed TV, czy śmignąć do knajpy ze znajomymi w celach „regeneracyjnych”?

2. Stawiaj sobie coraz wyższe cele
Zaczynasz trenować, postaw cel, że wytrzymasz rok. Potem zmobilizuj siebie do startu na amatorskich zawodach. Jak utrzymasz się na macie, chciej wystartować zawodowo. Wygraj zawody klubowe, potem wojewódzkie, krajowe i idź w świat… spełniaj marzenia.

3. Udowodnij sobie samemu, że coś znaczysz
Sporty Walki, to przede wszystkim szkoła charakteru. Wzmocnij go morderczym treningiem, nie poddawaj się. Lata spędzone na macie pozwolą ci lepiej zaadaptować cię w realiach życia. Byłeś nieśmiały? Proszę cię… potrafisz kopnąć sparingpartnera w głowę do nieprzytomności, a nie pogadasz z tą dziewczyną, która zerka na ciebie w restauracji? To przecież kolejne wyzwanie. A ty jesteś od tego, aby udowodnić sobie brak ograniczeń.

4. Poświęcenie
Znajomi co weekend idą na imprezę, Ty idziesz na trening, W tygodniu kusi Facebook, czy konsola… Ty idziesz na trening. Mrożoną pizze zastępują płatki owsiane, pijesz wodę zamiast coca coli. Garść M&Msów zmieniasz na suplementy. Dziewczyna narzeka, że ostatnio mało cię w domu? Znajdź kogoś, kto zrozumie twoją pasję. Droga do sukcesu jest bardzo kręta.

5. Nigdy się nie poddawaj
Na każdym treningu dostajesz w głowę? Klepiesz poddania jakbyś klaskał u Rubika? Fuck it. Wyciągaj z tego wnioski. Udoskonalaj swoją grę. Przegrałeś na zawodach? Głowa do góry, będą kolejne, a Ty w tym czasie trenuj jeszcze mocniej. Nie ważne ile razy upadniesz… ważne ile razy się podniesiesz!

6. Dbaj o siebie
Nie mówię tutaj o higienie osobistej, bo to wiadomo, że rzecz podstawowa. Śpij min 8h. Nic tak nie regeneruje i uzdrawia jak sen po ciężkich treningach.

7. Jedz zdrowo
Dieta w sportach walki jest bardzo istotnym elementem treningu, tym bardziej w dobie zbijania coraz to większej ilości kilogramów. Nie wiesz jak powinno to wyglądać? Konsultuj się z fachowcami. W dziedzinie żywienia mamy już naprawdę wykształconych ludzi.

8. Znajdź sobie inspirację
Inspiracja pomaga realizować cele. Dla jednych będzie to idol w postaci znanego zawodnika, który pokaże tobie, że zaczynając od zera można dojść na sam szczyt. Dla innych inspiracją może być rodzina. To dla niej wylewasz litry krwi i potu na treningu, aby później walcząc zapewnić im godziwe życie.

9. Nie zapominaj o szanowaniu zdrowia
Dopada ciebie jesienna aura? Pamiętaj o czapce i kapturze po każdym treningu. Nic tak nie zabiera kondycji jak głupie przeziębienie. Odpuść sobie misterne układnie fryzury na żel. Masz kontuzję? Zalecz ją i dopiero wracaj do treningu. Nie mówię tutaj o błahostkach typu wybity palec, czy rozcięcie. Skręciłeś kolano czy staw skokowy? Wylecz. Inaczej będzie się później ciągnęło to latami. Autor piszę ten dekalog z pozycji kanapy, gdyż lata temu zaniechał leczenia kontuzji kręgosłupa. Nie popełniajcie tego błędu.

10. Szanuj trenera, klub i kolegów z maty
Bez nich nie osiągniesz nic. Ty jesteś kowalem swojego losu, ale każdy kowal potrzebuje narzędzi.

Źródło: betsafe.com

Opublikowano: 2013-11-20

Dodaj komentarz

Możesz używać bbcode - kliknij aby zobaczyć instrukcję.
  • [b]pogrubienie tekstu[/b]
  • [i]pochylenie tekstu[/i]
  • [u]podkreślenie tekstu[/u]
  • [img]link do obrazka[/img]
  • [url]http://jakis-link.pl[/url]
  • [url=http://jakis-link.pl]opis linka[/url]
  • [quote]dowolny cytat[/quote]
  • [quote=ktostam]cytat wybranego użytkownika[/quote]

Zobacz również